Alimente sănătoase de primavară!

Noi românii nu mai știm și nu mai vrem să mâncăm normal, românește, sănătos… Iar pe copiii noștri nu concepem să-i hrănim cu alimentele copilăriei noastre! Căutăm cele mai ciudate moluște, semințe, fructe cu nume cât mai exotic (sănătoase și acestea, desigur), evităm lactatele și carnea…nu mai vrem să auzim de varză, ceapă, fasole…
De aceea voi posta astăzi câteva recomandări pe care le-am furat de pe pagina de facebook a celebrei nutriționiste Mihaela Bilic.

”Produsele lactate degresate și iaurtul probiotic. Primăvara este anotimpul în care laptele de vacă, capră sau oaie are cea mai înaltă valoare nutritivă, deci profitați și consumați în această perioadă caș, urdă, lapte, iaurt, lapte bătut, brânză proaspătă. Sunt bogate în calciu, vitamina A și D, minerale și proteine cu înaltă valoare biologică. Calciul din produsele lactate are biodisponibilitate crescută, accelerează metabolismul și viteza de ardere a caloriilor și se combină cu grăsimile alimentare, micșorându-le absorbția intestinală. Alegeți produsele lactate cu conținut cât mai mic de grăsime și cât mai bogate în zer, evitați brânzeturile fermentate și cașcavalul.

Varza este un reputat agent antiinflamator, ameliorează simptomele ulcerului şi gastritelor, care recidivează frecvent primăvara. Previne retenţia de apă, combate constipaţia şi stimulează sistemul imunitar prin conţinutul bogat de antioxidanţi (vitamina C, betacaroten), fier, vitamine din grupul B şi fibre. Preparaţi-o cu suc de roşii, mărar, foarte puţin ulei, acrită cu corcoduşe (zarzăre) sau şi mai bine consumaţi-o crudă, în salată.

Fasolea verde este foarte săracă în calorii şi conţine mult betacaroten (provitamina A), acid folic, vitamina C, potasiu, magneziu, fier şi calciu. Aportul mare de fibre solubile şi insolubile (o porţie de 200g fasole verde acoperă 25% din necesarul zilnic de fibre) o face extrem de eficientă pentru stimularea tranzitului intestinal. Este leguma cel mai uşor de digerat şi datorită efectelor ei benefice poate fi folosită cu succes în cura de slăbire sau pentru detoxifiere.

Usturoiul și ceapa verde au proprietăți antifungice, antibacteriene și antivirale, scad colesterolul și presiunea sangvină, au efect antioxidant (de neutralizare a radicalilor liberi) și de creștere a imunității. Nu uitați de tradiționalul stufat făcut din carne de pui sau de miel.

de primavara

Cireşele sunt diuretice, laxative şi conţin pectine, fibre solubile care scad colesterolul sangvin şi ameliorează constipaţia. Flavonoidele antioxidante din compoziţia lor au proprietăţi antiinflamatorii de aceea cireşele sunt eficiente împotriva gutei, durerilor articulare şi sindromului premenstrual. Atenţie la cireşele de iunie, au un conţinut crescut de zahăr de aceea sunt foarte dulci; nu depăşiţi 500g/zi sau consumaţi-le ca aliment unic (2kg/zi) în cadrul unui regim de detoxifiere (conţin 65-75 cal/100g). În cireşe există sorbitol, un alcool al zahărului cu efect laxativ, odată ajuns în colon, acesta este supus fermentaţiei bacteriene, produce gaze şi balonare şi accentuează peristaltismul intestinal. Ciresele sunt mai săcare în vitamine şi minerale şi mai bogate în zahăr decât alte fructe.

Căpşunile – datorită conţinutului crescut de minerale (fier, potasiu, fosfor, calciu) şi oligo-elemente (zinc, iod, sulf) au proprietăţi tonice. Cel mai mare avantaj al căpşunilor este prezenţa unui zahăr particular -levuloza- caracterizat de o absorbţie foarte lentă, în consecinţă aceste fructe sunt desertul ideal în cura de slăbire sau la diabetici. Căpşunile conţin mai multă vitamina C decât portocalele, dar şi acid folic şi vitamina B2, iar aportul mare de fibre le recomandă pentru ameliorarea constipaţiei şi scăderea colesterolului sangvin.”

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s