Nu există alimente ”interzise” pentru o mamă care alăptează!

Câte dintre noi nu am auzit de cel puțin o sută de ori pe zi cât de important este ca atunci când alăptăm să evităm ”teribila” varză, mazărea, chifltelele, sucul de portocale, roșiile și lista cred că poate continua la nesfârșit….

Cum se face atunci, că există mame care mănâncă orice, atenție ORICE, în perioada alăptării, iar copiii nu au nicio problemă, nu plâng, nu suferă de gaze în exces, discomfort sau alte probleme?

Păi explicația este simplă! Specialiștii spun mai nou că ar trebui urmat un singur principiu. ”Try&Error!” 🙂

Ultimele studii dar și diversele experiențe cu care mamele au ajuns în cabinetele medicilor în ultimii ani au dus la concluzia că nu trebuie evitat niciun aliment sănătos în perioada alăptatului, decât dacă observăm în repetate rânduri, concret și clar că bebelușul își modifică foarte mult comportamentul după ce noi mamele consumăm mâncarea respectivă.

Gândiți-vă numai la faptul că pe vremuri nu existau toate aceste indicații, iar paleta alimentară nu era nici pe departe atât de diversă cum este astăzi. Mamele consumau preponderent cartofi, varză, fasole și alte legume de neconceput astăzi pentru o mamă care alăptează. Dacă ar fi existat toate aceste reguli, omenirea ar fi dispărut demult!

Mother+breastfeeding+her+child

Medicii spun că o mama care alăptează poate consuma fără probleme absolut toate alimentele pe care le-a consumat în perioada sarcinii, fără ca asta să ducă la discomfort abdominal pentru sugar. Doar dacă dorește să încerce alimente complet noi sau pe care le-a evitat pe perioada sarcinii, trebuie să o facă treptat și să observe cu atenție comportamentul copilului.

Copiii turci de exemplu adoră aroma de usturoi.:) Există mame care adaugă usturoi tuturor mâncărurilor bebelușului iar acesta nu are nicio problemă. Deoarece obiceiul vechi alimentar în acea zonă este de a consuma usturoi mult, bebelușii sunt obișnuiți încă din viața intrauterină cu mirosul! Ideal este să încercați orice, treptat. Oricum majorității copiilor le este total indiferent ce consumă mama! 🙂

Inclusiv cafea pot consuma mamele fără probleme în perioada alăptatului. Medicii spun că până la 2 cești de cafea sau ceai negru pe zi nu reprezintă niciun pericol pentru copil. Dacă observați însă de mai multe ori că după ce consumați cafea, copilul devine extrem de agitat, ar trebui să verificați și să adaptați cantitățile. Alcool-ul trebuie să rămână în principiu tabu în această perioadă. Deși mai nou cercetările spun că un pahar de șampanie din când în când nu dăunează! S-au făcut chiar cercetări care au demonstrat că șampania în cantități foarte mici este singura băutură alcoolică cu efect galactogog. Berea însă rămâne un mit. 🙂 ATENȚIE, tot ceea ce înseamnă alcool, se consumă imediat DUPĂ alăptat! Și nu înainte!

Despre paleta alimentară a mamei în perioada alăptatului voi face un articol separat. Despre caloriile și cantitățile consumate, pentru ca mama să-și poată păstra sănătatea, vivacitatea, dar și frumusețea! 🙂

Gândiți-vă numai câte mame au întrerupt poate alăptatul datorită acestor mituri și a nesuferitei liste de alimente interzise. Aspecte care nu făceau altceva decât să o supună unui stres și unei presiuni total dăunătoare și inutile, într-o perioadă oricum încărcată și dificilă!

Eu pot să vă spun doar că mi-am alăptat ambii copii, la primul am ținut cont de recomandări, la al doilea am mâncat și băut orice, inclusiv cola cu titlu de excepție și amândoi au avut exact același comportament în perioada alăptatului. Nu am făcut din asta un stres iar la cel de-al doilea copil mă bucur din plin de această perioadă fără nicio restricție, în afară de cele care țin de regulile unei alimentații sănătoase și de bun simț, pe care oricum le-am respectat toată viața.

Cheia alimentației sănătoase în timpul alăptării este un meniu inteligent, consistent, divers și sănătos. Dar cel mai important este să ne păstrăm bucuria de viață și relaxarea. O mamă relaxată este fericită iar o mamă fericită are întotdeauna un copil și mai fericit!

alaptat

http://www.nbci.ca/index.php?option=com_content&view=article&id=27%3Amyths-of-breastfeeding&catid=5%3Aarticles&Itemid=17&limitstart=1

http://stillpraxis.de/irrtumer-rund-ums-stillen

http://www.babyglueck.ch/stillen/ammenmaerchen.php

Anunțuri

3 gânduri despre “Nu există alimente ”interzise” pentru o mamă care alăptează!

  1. Pingback: Mamici de iunie 2013 - Pagina 1998

  2. Pingback: Copilul care ”nu a știut că s-a născut”! O fotografie impresionantă! | Only 4 Ladies

  3. Pingback: Copilul care ”nu a știut că s-a născut”! O fotografie impresionantă! | Only4Ladies

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s