Cum am scăpat de kilogramele acumulate în timpul sarcinii (1)

La majoritatea femeilor însărcinate, în timpul sarcinii apar acumulări serioase de kilograme iar prin nașterea propriu-zisă se pierd în fapt nu mai mult de 6-7 Kg, uneori și mai puțin…

Unele femei pot avea stări depresive văzând că acele kilograme nesuferite se încăpățânează să rămână pe șolduri, fese, abdomen etc…Crizele se accentuează mai ales pe fondul stresului referitor la creșterea copilului în primele luni de viață și adaptarea la noua condiție de mamă.

really-lose-weight

Pe principiul ”dup-atâta frig și ceață se arată soarele”…acționăm și noi când vine vorba de kg în plus și cam după fiecare sarcină, Crăciun, Paște, ne propunem cu vitejie să dăm toate nesuferitele de kilograme jos, intrăm într-o stare de ”acum ori niciodată”, dar parcă după 3 zile ne părăsește brusc toată vitejia! 🙂 În plus, abundă internetul de diete, care mai de care mai restrictive, mai disociate, mai proteice (excluderea totală a carbohidraților) etc.

Secretul pentru o greutate decentă și constantă pare a fi unul singur: un mod de viață sănătos! Știu că toate revistele de profil repetă această frază, dar din păcate sau din fericire este unicul adevăr valabil. Să consumăm din toate grupele alimentare, echilibrat și 🙂 mai există un mic secret, pe care o să vi-l dezvălui mai jos.

Weight-Loss-Meal-Plans-11

Aș începe discuția cu exemplul propriu. Am făcut eforturi ca la această sarcină, a doua, să nu acumulez prea multe kilograme! Am vorbit cu medicul, mi-a spus să nu mă îngraș, ”să nu mănânc pentru doi” dar totodată să o fac echilibrat și din toate grupele alimentare, să nu neglijez carnea (despre importanța ei în sarcină, am vorbit aici).  Așa că m-am orientat spre un regim sănătos  cu proteine de calitate, cât mai multe salate, fructe nu foarte dulci și grăsimi sănătoase din nuci, ulei de măsline etc. Am reușit în acest fel să nu mă îngraș în cele 9 luni de sarcină mai mult de 14-15 Kg.  Și am pornit de la 58 Kg, la înălțimea de 1,71 cm.

Cu toate astea, după ce m-am întors din spital, am realizat că nu pierdusem cu nașterea în sine mai mult de 6 Kg, deci mai aveam de dat cel puțin 9 kg. Eu consider și mi-a confirmat și medicul că alăptatul exclusiv al unui copil de peste 4200g, care mânca uneori și din oră în oră, cu ceva ajutor și din partea mea 🙂 (voi detalia mai jos) a dus la ”topirea” kilogramelor pur și simplu. La asta s-au adăugat nopțile nedormite, stresul acomodării etc. Așa că după vreo 8,9 săptămâni scăpasem de marea parte a kilogramelor. Sinceră să fiu mă tentează să mai dau vreo 3-4 pentru a ajunge la greutatea tinereții mele :), și anume 55 Kg, la 1,71m înălțime.

În toată această perioadă despre care vă vorbeam mai sus am făcut două lucruri foarte importante după părerea mea. În primul rând, am mers la un curs de gimnastică de recuperare. Unde am făcut tot felul de exerciții pentru bazin, perineu, abdomen, sâni, spate, coapse etc. Se recomandă ca acest timp de gimnastică să înceapă cel mai devreme la 5 săptămâni după naștere și asta după nașterea naturală. În cazul mamelor care au făcut cezariană se recomandă consultul medical înainte de orice formă de sport și să înceapă undeva după 7,8 săptămâni.

Babymassage

Iar  al doilea, adică ”micul” secret despre care vă vorbeam mai sus a fost un regim alimentar care excludea carbohidrații, dar ATENȚIE, doar după ora 17:00. Este foarte important să nu-i excludem de tot! ”Lipidele ard în focul glucidelor”, așa că dimineața e chiar indicat să-i consumăm, la prânz de asemenea!

Obligatoriu trebuie să avem 3 mese pe zi, cu o pauză de 5 ore între mese. Ce anume conține dieta aceasta voi scrie mâine într-o postare mai detaliată.

Regimul este recomandat de medicii germani și face parte dintr-un program intitulat ”Schlank im Schlaf”, adică ”Slab în somn”, care propune pentru scăderea în greutate, excluderea totală a carbohidraților după ora 17:00. Adică adaptarea regimului alimentar la bioritm, capacitatea proprie de control a organismului prin eliberarea hormonală specifică.

schlank-im-schlaf-©-Peter-Atkins-Fotolia.com-kleiner

Consumul de carbohidrati seara interferaza cu secretia hormonului de crestere (somatotropina) si promovează depunerile de grasime în timp ce dormi. De asemenea secreția de insulină este stimulată prin consumul de glucide seara, așa că arderile sunt automat blocate!

Fructele sti­­mu­­­lează și ele producerea de in­­sulină. Așa că în nici un caz nu mâncaţi fructe seara – fructoza activează in­­sulina şi îm­­piedică arderea grăsi­­mi­­lor în timpul nopţii.

În același timp regimul nu trebuie să fie unul foarte drastic. De fapt niciun regim de slăbit de bun simț nu este extrem de restrictiv. Dacă încercaţi să slăbiţi şi consumaţi doar puține calorii pe zi, vă obligaţi organismul să lucreze la limita de avarie. Urmarea: orice surplus de mâncare se va transforma direct în depozit de grăsime.

În cazul meu, pe lângă alăptatul exclusiv, gimnastica specifică și controlul kg pe timpul sarcinii, acest regim a dat rezultate foarte bune.

Vă recomand să vă documetați și să încercați în general să nu acumulați kg în timpul sarcinii și nici în perioada alăptării. Nu aveți nevoie de calorii în exces. Dacă vă îngrășați, nașterea este mai grea iar recuperarea mult mai dificilă. În plus puneți în pericol sănătatea proprie și pe a copilului Dvs. Trebuie să rezistați tentației de a consuma dulciuri, făinoase, grăsimi în exces iar alcool-ul trebuie să fie tabu în sarcină! Același regim se recomandă și în perioada în care alăptați! Ar trebui să abandonăm miturile conform cărora în sarcină ”mâncăm pentru doi” sau ”o femeie care alăptează trebuie să mănânce mâncăruri grase, dulciuri etc” Sau să bea bere. :).

Asta nu înseamnă că trebuie să ne alimentăm deficitar!

Și încă un secret: pentru a nu acumula foarte multă apă în sarcină, reduceți consumul de sare, fructe (conțin săruri) și beți foarte multe lichide! Consumul a minimum 2,5 litri de apă (nu sucuri) pe zi împiedică formarea de depozite adipoase! Iar insulina despre care vă vorbeam mai sus nu numai că împiedică pierderea grăsimii, dar favorizeaza și ea depunerea stratului adipos.

Mâine voi detalia regimul meu de slăbit și voi prezenta variante concrete pentru cele 3 mese zilnice.

Anunțuri

Un gând despre “Cum am scăpat de kilogramele acumulate în timpul sarcinii (1)

  1. Pingback: Cum am scăpat de kilogramele acumulate în timpul sarcinii (2) | Only 4 Ladies

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s