Update la „În sfârșit, bebelușul doarme toată noaptea!”

Pentru că s-a stârnit o adevărată isterie iar pe facebook (în unele grupuri) au fost sute de comentarii la postarea mea…mă văd nevoită să revin și să fac câteva lămuriri. Nu am putut răspunde fiecărui comentariu în parte (nu am avut timpul necesar și ar fi fost un text prea lung), așa că voi face acum un update la articolul de ieri.

În primul rând vreau să vă mulțumesc tuturor pentru link-urile către articole! Nu vreau să bravez, dar trebuie să fiu sinceră și să vă spun că le-am citit deja pe toate! Am parcurs foarte mult din ceea ce a apărut pe site-uri de specialitate referitor la această metodă, în toate limbile pe care le cunosc. Și vreo cinci cărți. Toate astea înainte să o aplic. Am vorbit cu prieteni care au făcut-o deja și cel mai important, am consultat PEDIATRUL!

Dacă doriți pot prelua și eu câteva link-uri ale adepților metodei și le pot posta aici. Dar ce rezolvăm? Voi veți veni imediat cu replica celor care o critică.

Eu doar v-am împărtășit varianta aleasă de noi, adaptată situației noastre familiale. Nu este SÍNE QUA NON și o aplică cine dorește și cine poate.  La noi nici măcar nu a fost vorba de un Ferber veritabil. Pentru că nu părăseam camera decât după ce copilul a adormea, i-am cumpărat un pat care se leagăna și îi cântam, îl mângâiam, stând acolo lângă el. Doar că nu îl ridicam din pătuț.

Ba mai mult, peste noapte dormim cu el în cameră iar dimineața când se trezește îl pun imediat la sân. În primele 6 luni de viaţă ale bebeluşului, nu s-a pus problema să încerc vreun antrenament. Am făcut Co-Sleeping în Family Bed (deci și cu soțul).

În 3 zile, această ”extensie” a metodei a dat roade și suntem o familie liniștită, odihnită și cel mai important, avem un bebeluș fericit care doarme excelent toată noaptea, se joacă și mănâncă cu poftă!

Vă doresc și vouă bebeluși la fel de fericiți și zâmbitori! Repet: această metodă nu trebuie aplicată decât dacă sunteți împăcați cu ea, foarte bine informați şi dacă vi se potriveşte!

Oricum eu rămân la părerea că metoda asta face mai mult rău părinților decât copiilor :).

Tot ceea ce este scris pe acest blog are caracter pur informativ, redă experiențe personale și orice decizie importantă trebuie luată de comun acord cu medicul!

P.S. Nu mă pot abține 🙂 și voi pune totuși 2 link-uri (sunt studii ceva mai recente):

Sleep training does not cause long term harm

Babies Cry Study Article

Lasă un răspuns

