Omenie, profesionalism, bani, decență sau toate laolaltă?

Sunt însărcinată în 8 luni. Sunt parcă mai activă și mai binedispusă ca oricând. M-am trezit la 6, am mers la serviciu – am lucrat 8 ore apoi am venit acasă, am făcut duș, m-am schimbat și am mers la fitness. La ora 7:30 am avut “Seară de Informare” la Spitalul unde voi naște, am ajuns acasă undeva pe la ora 10. Și culmea, nu mă simt obosită! 🙂

Experiența din seara asta de la Spital, Secția Obstetrică-Ginecologie, pot spune că a meritat. Tot astăzi, la cursul de fitness, am primit răspuns cu zâmbetul pe buze la absolut toate întrebările, am avut parte de mișcare, voie bună, creme și uleiuri naturiste, ciocolată, muzică de relaxare etc etc. O zi excelentă!  După care am ajuns pe seară la Spital, unde într-o atmosferă caldă și primitoare, am luat parte la un eveniment organizat cu simț de răspundere.  Am văzut prezentări despre naștere, cum decurge aceasta, câte eforturi fac acei oameni minunați ca toată povestea cu adevărat dureroasă (la propriu) a nașterii, să decurgă natural și cât mai bine cu putință. Fără anestezie dacă se poate și dacă pacienta vrea, pe paturi “mai scumpe decât un Mercedes”, în cadă sau afară, întinsă, în fund sau pe verticală, pe scaun, pe minge sau în toate felurile „deodată” :), cu lumânări, uleiuri parfumate, pe muzica preferată… A, și toate astea – suportate de asigurarea standard de stat. Adică nu dai 1 Euro în plus pentru niciunul din aceste servicii!

Daca vrei servicii cu adevarat speciale (family-room de exemplu, unde chiar ești doar tu cu soțul și copilul non-stop, propria ta baie, 3 mese la alegere pe zi etc etc, platesti 40-60 Euro pe noapte “All Inclusive” vorba lor), se poate și asta. Deși celelalte rezerve arată oricum senzațional, au baie proprie și absolut toate condițiile. Daca vrei poți solicita acupunctură sau tratamente speciale iar la cursuri ți se oferă oricum Yoga, Aroha, Pilates etc…

Am vizitat toate sălile de naștere și secțiile importante. Și spitalul arată foarte bine…Și este un Spital de Stat, normal, dintr-un oraș nu foarte mare. Nu vreau comparații, nu vreau să discut sau să spun mai mult pentru că pur și simplu nu pot, înțelege-țivoi mai bine.

Mă impresionează cum aici, mămici care mai au puțin până la naștere, și au gemeni, au deja la activ o naștere prin cezariană sau copilul e prost poziționat, întreabă și insistă pe lângă medici să nască natural…Iar în România cele mai multe nu știu cum să fugă de nașterea normală și cum să programeze mai repede totul. Nu discut de cazurile medicale cu adevărat grave. Vorba moașelor din seara asta, dacă toate femeile ar alege cezariana, noi nu am mai exista, ne-am pierde job-ul. Să vă spun procentele? Câte femei nasc natural în Germania și câte în România? Să vă spun câtă lume mi-a sărit în cap în țară, acum 6 ani, când am spus că vreau sa nasc natural??? Eu în tot cercul meu de cunoștințe nu am decât 2 persoane care au născut normal…

Sau acasă, desigur! Poți naște acasă. Anunți din timp, totul e pregatit, vine personal specializat și te asistă, se poate și asta…

M-a impresionat atenția pe care sistemul o acordă tatalui, care vine peste tot, ia parte la discuții, “obligatoriu” taie cordonul ombilical, are scaun special dedicat lui în sala de naștere, are voie să se așeze în pat alături de mama în timpul nașterii dacă vrea, duce copilul la Neonatologie împreună cu doctorul sau îl schimbă…etc

Nu vreau să sune a bârfă sau aroganță acest articol. Este pur și simplu informare și dorința că poate cineva, cândva va schimba ceva și în România, și nu mă refer aici doar la resurse și implicit dotări, ci și la bunul simț, implicarea și omenia cadrelor medicale…

Am născut în țară într-un spital de stat, pentru că așa am ales eu. Știam că spitalele private nu au sânge și nici Neonatologie sau Terapie Intensivă de calitate,  mi-am dorit foarte mult să nasc natural, deși toți mă sfătuiau să nu o fac…pentru că așa e mentalitatea la noi…Chiar dacă am născut în România cu directorul uneia dintre cele mai tari Maternități din țară, Conferențiar Doctor, am avut înainte și după naștere rezervă cu aer condiționat, doar cu 2 paturi și am dat o grămadă de bani pentru asta, nu pot să fac comparație și nu vreau să intru în amănunte! E un subiect care mă doare foarte foarte tare și care m-a făcut să amân conceperea celui de-al doilea copil cu 5 ani poate…

2 gânduri despre “Omenie, profesionalism, bani, decență sau toate laolaltă?

  1. Buna ziua,
    de ce nu mai scrii nimic?
    imi este dor de prezenta ta -sper ca esrti bine!
    astept.
    sanatate

  2. Buna ziua,
    voi scrie! Astept momentul oportun. 🙂 Adica timp si starea necesara!
    Sunt bine! Iti multumesc Elena!

Lasă un răspuns

