Excelenţă în jurnalism

În completarea articolului din data de 25 ianuarie, aş vrea sa fac o scurtă precizare. Atunci când m-am referit la presa din ziua de azi, la jurnalişti şi televiziuni, nu am numit un trust de presă. În primul rând, pentru că din păcate sunt mai multe, care fac doar politică în loc de jurnalism sau chiar bani, şi în al doilea rând pentru că ştiu românii foarte bine la cine mă refer.

În această mizerie numită televiziune românească, mai există pe ici pe colo câteva oaze de calitate. Nu mai amintesc emisiunile TVR, precum „Profesioniştii” sau  „Garantat 100%”, despre care am mai scris. Aş vrea să scriu despre  o altă emisiune. Una minunată, care se difuzează pe un post cu care contrastează din plin. Mă refer la  emisiunea „În premieră cu Carmen Avram”. Incredibil de bună, profesionistă, aşa cum ar trebui să fie toate şi care nu are ce căuta acolo unde este. Sau poate e mai bine aşa, aduce un minim de echilibru într-o lume plină de murdărie.

Nu spun că nu e oarecum de înţeles ce se întâmplă pe canalele româneşti, suntem prea mici încă, au trecut câteva zeci de ani numai. În alte ţări au trecut sute de ani de democraţie, ca oamenii să ajungă să guste cultura, informaţia de bună calitate. Nu acuz pe nimeni. E o lipsă de maturitate cu circumstanţe atenuante până la urmă. Ce mă surprinde însă, este faptul că observ o involuţie. Parcă acum 10 ani era mai bine. Asta mă face să-mi pun semne de întrebare.

În cele din urmă vreau să spun doar atât: „În premieră cu Carmen Avram” este aşa cum se descrie, emisiunea care îşi propune să ofere telespectatorilor „excelenţă în jurnalism”. Bravo!

Lasă un răspuns

